Metaltown / System of a down

Helgen hittills har varit minst sagt underbar!
System of a Down gick över alla möjliga förväntningar. De spelade rätt låtar, de spelade dem sinnessjukt bra och likt originalen fastän de var live, och jag ryser bara jag tänker på det.

Tidigare under dagen spelade det lite andra band som exempelvis "Anvil" och "At the gates", men de räknade jag mer som tidsfördriv innan kungarna skulle upp på scen!

Det enda negativa jag har att säga om det hela är hur metaltown totalt (ursäkta språket) knullade alla förbindelser från festivalen på natten. Då metaltown tog plats ute på galoppbanan i Göteborg fanns där ingen kollektivtrafik som kunde ta en från/till festivalen, så det var antingen Taxi, eller speciella Metaltown-bussar som gällde. När alla skulle hem samtidigt mitt i natten så blev det helt sinnessjuka köer, även till taxi, så jag själv fick vänta ca 2,5 timmar innan man fick hoppa in i en taxi och bege sig hem till den sköna varma sängen.

Men allt som allt var det en magisk upplevelse. Att se System live kommer för evigt sitta inpräntat på min näthinna, och det kommer nog dröja många år innan jag slutar kalla dem för mitt absoluta favoritband genom tiderna.

Här kommer lite bilder från kvällen/natten!

På tåget till Göteborg



Folket



Mysigt med solnedgång samtidigt som Anvil spelade



Lite chit chat med vänner innan System



Mäktigt!



Ett minne för livet



Veldit klad rålle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0